2011/05/08

Cherry blossom viewing @High Park

JCCCのバザーに行った後、修士研究のインタビューに行って、終わったのが5時半過ぎだったんですが、まだ日が高かったので噂に聞いてたHigh Parkへ桜を見に行きました。
After JCCC's bazaar, I went to interview about my survey, then the time when the interview finished was about half past five. It was still light out, so I went to High Park to view cherry blossoms.

土曜日だったので、夫婦連れとかカップルが多かったです。
It was Saturday, there were many couples:)

今週末がちょうど満開で見頃だったかも。重い腰あげて来た甲斐がありました(^^)
This weekend was the best date to view them. Almost cherry tree has full of blossoms. It was well worth to come here.

どっちかと言うとピンクというより、白よりのピンクでした。
It could be said it was pink, but I think it was white pink.

まさか1年に2回も桜が見れるとは・・・。
I've unexpected I could view cherry blossoms.

日陰にある桜はまだ蕾を持っていました。
There are some blossom buds in shade.


今日のベストショット☆
Today's best shot :D

色んな言葉を知ってるおじさんがカップルに「写真撮ってあげるよ!こっちよりあっちのほうがいいよ!」となぜか積極的(笑)私にも「Oh are you Japanese? コンチハドーモ!」って言うだけ言って去って行きました(笑)
A gentle(?) man who knows lots of different language talked to a couple, then he took their camera, he said "I'll take a picture for you! There would be better than here!". He talked to me as well "Oh are you Japanese? Hello, how are you?", then he just left. lol

キャバリア発見!やっぱりキャバリアかわいいなぁー。
I found Cavalier!! (Cavalier King Charles Spaniel) Indeed, they are so cute...

0 件のコメント:

コメントを投稿