2011/02/26

23

無事、23歳になりました:)
今年は26日が土曜日だったので、一日早い25日に早田先生が洋菓子を焼いてくれました。
I turned 23 on Feb 26. My birthday of this year was on Saturday, so Dr. Soda baked pastry for me on Friday, one day before.

中には果物やあんずジャムなどたくさん入ってました。めちゃくちゃおいしそう!
It has many fruits and apricot jams. It looks so yummy!!!

研究室の先輩からUofTのロゴが入ったパーカーをもらいました:)
I had a parka with UofT logo from ladies of my laboratory.


研究室のみなさん:)
Lab members 01
Lab member 02

この日(25日)の夕方には、仲のいい韓国人の友達と絵馬亭という日本食レストランに行きました。明日誕生日ってことで、豪華に天ぷら御膳を頼んじゃいました:)おいしかった♡
In the evening on Friday, I and my best Korean friend went to Japanese restaurant, "EMATEI". I ordered Tempura set for my birthday present:) It looks luxurious, isn't it? Of course it was so delicious! :)
家に帰ったあと、けっこう前にお菓子を焼く約束をしてたことを思い出して、明日のTJEX用にスコーンを焼き始めました。
After got home, I started to bake scone with chocolate for tomorrow. Because I had a promise to give it to my friend quite a long time ago, lol.

26日になったら、mixiからお祝いが(笑)
At the midnight on 26, mixi(SNS) send me a birthday message.

TJEXが終わったあと、久しぶりにごはんに行きました。前日本に帰った時に日本の漫画を買ってあげた人におごってもらっちゃいました。寿司もうまいけど、おごってもらう寿司はもっとうまい:)
After TJEX, I went to dinner with them after so long. I bought Japanese comics for a guy who read it, so he treated me this sushi set:) Sushi is good, but treated sushi is more better:))

家の近くのバス停を降りると、雪がけっこう降ってました。
When I got off the nearest bus stop around 11:00 PM, it was heavy snowing:D


これぐらい積もってました(笑)
Can you see this? Snow was there about this.

そういえば自分用にケーキも作ったんですよ:)チョコタルト・・・もどき(笑)
By the way, I baked a cake for myself. It's kind of chocolate tart:D

見た目はまぁいいとして、味はレシピ通りなのでおいしかったです(笑)
Putting aside the morality of appearance, the taste was great, of course it was made with recipe:)
プレゼントももらって、ごはんもおごってもらって、自分用にケーキも焼いて。豪華な誕生日でした:D でも一番寂しがってるのは両親かもしれないです(笑)
Having presents, dinner, and baked a cake for myself... It was unforgettable birthday in my whole life. I have no idea how much my parents are missing me lol.
 

0 件のコメント:

コメントを投稿